יצירת קשר
וואטסאפ
הפייסבוק שלנו
חדשות רצות
שני מפתחות לשיפור התקשורת הבינאישית

תקשורת בינאישית יכולה לבנות קשר ולהרים אותו לעומקים חדשים של קרבה ואינטימיות או להרוס אותו ולהפוך את המרחב שבו אנחנו חיים לאזור של מאבק ומלחמה.

כולנו מכירים איך דו שיח שגרתי יכול לעלות לפסים של מלחמה על מרחב וזמן ממנה שני הצדדים יוצאים מובסים וזאת מכיון שלרוב אנחנו בעיקר מחכים שהאחר יסיים לדבר כדי שנוכל להשמיע את מה שלנו יש להגיד.

היום אני רוצה לפנק אתכם בשני מפתחות של זהב שבכוחם לשפר ולרפא את התקשורת ביניכם. שניהם מתחום הקשב – אוצרות מעולמה של הישות הנקבית.

המפתח הראשון הוא – קשב פאסיבי: אמצו הרגל ואף קבעו זמן מוגדר בו הוא מדבר ואת מקשיבה וליהפך לפחות 5 דק' ברצף. מכיוון שרוב החיכוכים בינינו ובין האחר נובעים מפרשנויות שאנחנו נותנים לדברים ולא מהדברים כפי שנאמרו או קרו בפועל השתמשו במפתח השני – קשב פעיל. כשסיים את דבריו ועוד לפני שהגבת בררי שהבנת נכון  "אם הבנתי אותך נכון אתה אומר ש.." יכולה להיות פתיחה מצוינת אחריה חזרי על דבריו בקצרה. כך ניתנת לו ולך ההזדמנות לשמוע את מה שאמר ולשניכם את ההזדמנות להיות באותה שורה. ככל שתבררו יותר תוכלו להיכנס יותר עמוק פנימה ולדייק את המסר שלכם.

בדרך זו התקשורת ביניכם הופכת להיות דרך מדיטטיבית מדהימה שבה אתם עוזרים אחד לשני להעמיק אל עולמכם הפנימי מתוך קשב, פתיחות והערכה במקום למחזר שוב ושוב את הרהב הרגיל של פני השטח המחשבתי.
האינטימיות שנוצרת ותחושת הקרבה שווים את המאמץ.

 

תקשורת בינאישית היא מתנה עצומה. לנו הבחירה האם תהיה שדה קרב או מרבד של אהבה.